Apek Undur Diri Dari Bidang Seni

KUALA LUMPUR, 20 JUN 2010: Bukan merajuk sebaliknya ingin menenangkan diri membuatkan pelawak dan pelakon popular Saiful Apek hari ini mengambil keputusan mengejut ingin mengundurkan diri daripada bidang seni.

Bagi Apek, ia merupakan langkah terbaik yang perlu diambil buat masa ini.

“Saya dengan berbesar hati mengambil keputusan untuk mengundurkan diri daripada bidang seni. Keputusan ini diambil kerana tidak mahu ada pihak di luar sana yang akan bercakap dah kena, maafkan dan akan kena lagi. Saya tahu pelbagai kata-kata akan dilemparkan kepada saya kerana ada yang menganggap artis sebagai ikon namun mereka perlu tahu ikon yang sebenar ialah Rasullah S.A.W,” katanya ketika ditemu bual petang tadi.

Tidak menyesal dengan tindakan tersebut jelas Apek, apa yang dilakukannya bersebab dan kejadian tersebut memberi pengajaran yang amat bermakna buat dirinya.

“Saya mengambil keputusan undur diri bukan kerana kes ini. Tetapi sepanjang ditahan saya melalui pengalaman dan pengajaran yang terlalu sukar untuk saya dapatkan sebelum ini. Lagipun saya dah penat dengan semua ini malah sepanjang ditahan barulah saya kenal siapa yang sayang saya. Keluarga sentiasa di sisi.Tapi masa mereka perlukan saya, saya tiada dan sentiasa sibuk,” lafaznya sambil menangis.

Bertanya sama ada kejadian penangkapan tersebut mungkin telah dirancang oleh mana-mana individu yang ingin menjatuhkannya kata Apek: No komen saya serahkan kepada Tuhan semuanya. Tetapi Allah Maha Kaya segala musibah yang diberikan tentunya untuk menguji,”.

Mengakui makin tenang, Apek memberitahu keputusannya untuk mengundurkan diri bukanlah penamat segala-galanya. Sebaliknya pelakon berusia 41 tahun itu menjelaskan tindakan tersebut ia hanyalah buat seketika.

Untuk mengetahui laporan lanjut khalayak bolehlah menyaksikan Gala TV Plus di Astro Awani saluran 501 pada hari ini, 20 Jun (Ahad) pukul 3.30 petang.

Reactions: 

Isnin, 21 Jun 2010 at Isnin, Jun 21, 2010 , 0 Comments | Links to this post

Saya Pemenang Award..hehehehe


Dengan rasa Bangga dan lupa dirinya saya telah mendapat Award nih dari rakan blog saya iaitu Faraway89. Terima Kasih kerana menyokong blog saya.
kata Akhir dari saya Majulah Blog Untuk Diri Sendiri dan Negara
Reactions: 

Sabtu, 19 Jun 2010 at Sabtu, Jun 19, 2010 , 2 Comments | Links to this post

-selamat hari ibu-

Dengarkan lah lagu
Laguku ini
Ikhlas dari hati... Hanyalah untuk mu

Akulah anak mu
Anak mu yang selalu
Memelukmu...
Menciummu...

[Chorus:]
Memang banyak dosa yang telah ku lakukan
Menyakiti dikau ku mohon maafkan

Selamat Hari Ibu...
Ku ucap kepada mu...
Walauku jauh disini
Ku harap kau terus menanti kepulanganku
Tuk menemani mu hingga ke akhir nanti
Aku janji...

Kau tak tahu ku sentiasa bersyukur
Punyai pari-pari iaitu kamu
Ku pastikan agar kau sentiasa bahgia
Ingin ku nyatakan engkau milik syurga

[Chorus:]
Memang banyak dosa yang telah ku lakukan
Menyakiti dikau ku mohon maafkan

Selamat Hari Ibu...
Ku ucap kepada mu...
Walauku jauh disini
Ku harap kau terus menanti kepulanganku
Tuk menemani mu hingga ke akhir nanti
Aku janji...

Selamat Hari Ibu...
Ku ucap kepada mu...
Walauku jauh disini
Ku harap kau terus menanti kepulanganku
Tuk menemani mu hingga ke akhir nanti
Aku janji...




nk download lagu? klik je SINI




walaupun harini bukan hari ibu.tp sayangi la ibu anda :)
Reactions: 

Ahad, 13 Jun 2010 at Ahad, Jun 13, 2010 , 2 Comments | Links to this post

pasal tadi..

salam..huhu..agak lame gak xupdate.skrg nih da tambah2 bz..hehe..nk wt keje byk uh..nk lik poli nih..byk songeh itu olang..report oh report..saje2 nk release tension wt keje..aku pn on9 la kejap..hehe..dan2 la kejap..arinih ade la sikit kejadian yang agak memeranjatkan..haha..cis..tgh2 aku syok menaip report yg melambak aku rase ader dengar munyik yg lain dari yang tikus slalu main2 ats almari aku tuh..ble aku belek2 kt atas almari xde lak..aku pokus kt report aku balik..ade la dlm bape minit aku dgr lagi..cis..nk main2 ngan aku..aku tgk lak bwh katil..esh..ader ke biawak ntah dok usha aku..mana dyer dtg aku pn xtaw..hampeh..dengan kadar segera aku kluar bilik..muahaha..geli dan takut2 gak..haha..da la besaw..kuku lak panjang..muke pn bengis.huhu.aku panggil la mr yusof my daddy..hehe..dengan mengenakan kain pelikat dan muke bgn tido..abh aku soh amik btg paip pnjang ngan tali ( tapi aku amik wayar) haha..muke slambe jek abh aku..hero betul..bole lak biawak tuh lari masuk bilik air..huhu..abh aku jerut kpale itu binatang heret dyer kuar..muahaha..aku rase la biawak tuh da letih kot sbb xtaw nk lari mana dah..lepas je jerutan kt kepala dyer trus lari masuk semak..bye2 biawak.hehe..so tu le nk cite arinih..hoihh..da senje da nih..nk out dulu..salam :)
Reactions: 

at Ahad, Jun 13, 2010 , 2 Comments | Links to this post

Alahai Streamyx


Salam..spt yg korg taw atau yg xtaw , skrg nih streamyx da jd semakin lembab..goram btul haku..tiap kali on9 jek mesti putus2..ceh..byr mahal2..tp line mcm pe ntah..siot tol..dulu download 1 cite kejap jek..skrg ni nk download amik mase 1 hari bru siap..hampeh..
Reactions: 

Isnin, 7 Jun 2010 at Isnin, Jun 07, 2010 , 0 Comments | Links to this post

oh Tuhan

Tengah aku belek2 gambar jumpe lak aku gambar nih..huhu..tersentak aku tgk..huhu..mmg kejam gile ar dorg nih..budak2 tuh..ntah pe la dose dak tuh sampai jd mcm nih..hurmm.sedih..



mmg kejam kan?huhu.ader lagi.budak2 kena tembak kt kepala.sadis tol.maybe ayah dyer dukung tuh.kejam2.



MasyaAllah..kesian sungguh.hurm.kalu jadi la kt anak sape yg tembak budak tuh pe yg dia rase.mesti dyer sedih gak..yang lain2 aku kasi tgk je la..xtaw nk tulis pe da.huhu








so..korang doa2 kan la untuk diorang



Reactions: 

Ahad, 6 Jun 2010 at Ahad, Jun 06, 2010 , 2 Comments | Links to this post

- dBagindas -


Harini nak share sikit lagu dri band indonesia d'Bagindas. Band ni aku pn xtaw da lame ke baru.tp lagu dyer bole tahan la bg aku.so nk share ngan korang.hehe .so pe lagi jgn tunggu lame2.download la

klik pada tajuk


C.i.n.t.a

Apa Yg Terjadi

Suka Sama kamu








- selamat mendownload ye -
Reactions: 

at Ahad, Jun 06, 2010 , 0 Comments | Links to this post